För de som inte tittar på tv så ofta, vilket ju dessutom är högstatus, påverkar väl inte reklamavbrotten så mycket. Men det finns tillfällen i livet då man tittar oftare. Influensa, depp, vinter etc… och då märker man vilket gränslöst sjukt system kommersialism och reklam kan vara, när som nu de kapitalistiska krafterna får agera utan tyglar nästan.

Att mer än 70 % av svenska befolkningen är emot reklam-tv bekymrar varken politiker eller reklamterroristerna.

“Det är ju det som finansierar programmen”

Kan man få höra från bla Moderater.
Ja må så vara, men VAD är det för sorts program den finansierar ?
Det krävs inte en norrländsk surgubbe för att konstatera att det är 80-90 % skräpprogram. … ja men se själv:


De flesta är repriser som går om och om igen, förnedrings-tv där människor beter sig frivilligt som prostituerade och säljer ut sin själ i olika sk datingprogram, utslagningstävlingar, farmen, paradise hotel, bonde söker fru, präst söker fru, händig man sökes….. etc

Och det är snart mer reklam än programtid…. är det värt priset att tillåta hur mycket reklam som helst ? I USA kanske det funkar, men i Sverige håller det på att få motsatt verkan.

Men det är väl bara att stänga av tv:n då gnällgubbe”

kanske nån tycker.
Ja visst är det så, det är frivilligt. Men det är oxå frivilligt att läsa om mitt gnäll
smiley

Nä på den punkten var det bättre förr, två kanaler, och folk gjorde nånting som kallades för att “umgås”
Ni under 30 får helt enkelt googla på ordet
smiley